måndag 16 augusti 2010

Filmdax!

Måndagen har varit en bra dag med vind i seglet och vetet nästan avskördat. När jag kom hem idag låg min hårt arbetande man och sussa så jag tänkte att han nog måste ha lite fjäsk, så det fick bli lite kassler med svampsås (igen) som jag har hämtat hos Ann-Sofie. Tänke att hon vill ut i skogen och plocka nya snart. Barnen var trötta efter en tidig morgon eftersom de som tidigast gått upp 08.00 på sommarlovet. Idag har jag lovat att de får titta på film till 22.00 eftersom det ingen skola är. Efter jobbet åkte jag till Ica och hämtade våra fina biljetter till Cirkus Brazil Jack som är på torsdag kl 19.00. Handlade man mat för 500 kr så fick vi köpa biljetter för 20 kr/st (nu hamnade notan förstås på 1000kr Roligt! Nej nu ska jag återvända till min bok som jag snart är klar med.