måndag 18 oktober 2010

Bastubad!

Idag efter skolan åkte vi direkt till B-huset för att simma och basta. Det var riktigt skönt att gå in till värmen när det var sånt rusk ute. Jag simmade mina 1000 m och barnen hoppade trampolin för fulla muggar. När jag var färdig gick jag in i den härliga bastun och lämnad för första gången barnen själva för att leka. Träffade en annan förälder när jag kom ut som sa att hon hade lämnat hennes barn själva för länge sedan. Tänk vilken hönsmamma man ändå är. Någon gång ska "väll" vara den första. Kvällens fortsättning gick som vanligt i läxornas tecken med extra fokus på Fronters informationsida där barnen sälva ska söka informationen om vad som händer och sker under skolveckan. Utvecklingen går framåt, annat var det när vi var i den åldern då var det hederliga penna och papper som gällde. God kväll i stugan!