lördag 22 oktober 2011

Fin jakt med ståndskall!

Då var jakten färdig och jag har upplevt mitt första ståndskall på älg. Mycket spännande måste jag säga. Hunden Carma som var en svensk/vit älghund skötte detta galant med Fredrik i hälarna. Efter ett tag gick det över till grannmarken och vi begav oss till den mysiga elden. Nästa på tur var gråhunden Wilda som fick upp gris fort där den gjorde utfall mot hund, hörde vi på radion. Det är verkligen inte några djur att leka med precis. Ett knakande bakom vårt pass hörde vi som jag är säker på var gris. Till sist provade vi med hunden Sally och vi fick ett riktigt rådjurspass där min kära/duktiga man sköt ett smaldjur. Detta är min hitills än så länge mest sännande jakt. Nu blir det att vila innan kalaset i kväll. Det känns att man andats in mycket frisk luft som blir en härlig och god trötthetskänsla.
God kväll!