lördag 29 oktober 2011

Jaktdag!

Efter en trevlig kväll i går bar det av till hemmaskogen i morse. Skönt väder men inte helt optimalt för jakt. Första drevet var Herman och han skötte sig exemplariskt. Jag och Ulf stod på viltåkern vid granen som resulterade i ett rådjur. Min puls var i topp och den gick rakt på oss. Herman fortsatte vidare för detta var inte drevdjuret, men det gick åt fel håll. Mys med grill vid elden smakade bra efter att ha gått ca 6 km tror jag. Nästa drev blev Walle som trasslade vid oss till en början men fick upp ett rådjur som sedan gick över vägen. Walle hängde på och inte lång efter kom en bil där jag kopplade honom senare. Vägen är farlig och det körs alldeles för fort i skogen. Respektlöst när man ser jägare komma och gå med hund utan att sakta ner. Urs och fy. Nu ska jag vila mig lite innan det är dax för middag hos Anders och Malin.
Ha en fortsatt trevlig eftermiddag!