söndag 28 november 2010

1:a advent!

Har idag varit i filsbäck och spisat lutfisk till lunch gott, gott. Sedan bar det av med mor till staden för att gå på julskyltningen som blev lite frusen. Fika på Garströms och en smarrig bananbakelse med kaffe värmde fint i magen. Förra året var vi i Skara och tittade på tomteparaden och jag hoppas att traditionen mor och dotter vid 1:a advent fortsätter. Tack för allt mamma. Det blev narturligt vis lite shopping och jag köpte mig mina efterlängtade längdskidor. Har pratat några år om att det vore kul med längdåkning istället för att gå ut och gå när det är isgata. Cajsa och Emil inhandlade också ett par skidor som vi nu ska prova i rådabackarna när jag blir lite bättre från förkylningen. Ser fram emot lite Gunde Svanåkning skynda, skynda. Vem vet nästa år kanske jag anmäler mig till Vasaloppet som jag också har talat en del om. Trevlig 1:a advent!