måndag 29 november 2010

Emils bussfärd i staden!

Då var äntligen den tråkiga måndagen över och man kan börja se fram emot helgen något. Idag när jag skulle åka från jobbet så ringde Emil och frågde om han fick åka med Erik som skulle åka buss från skolan. Det fick han förståss då jag och Cajsa kunde passa på och göra lite julärenden. Det vara bara att när vi kom till torget ringde Emil och sa att de blev avsläppta på resecentrat för att det inte fanns pengar på busskortet. Tur att det finns mobiler så man kan ringa. Jag blev ganska ilsken eftersom jag tycker att en busschafför kunde se ungerfär barnens ålder och väntat till de laddade kortet med pengar som de hade med sig, som tog ungefär
 3 minuter. Urs och fy för den som körde bussen. Cajsa somnade vid sjutiden utan mat i magen och med en liten tjej som mådde illa. Hoppas att allt är bra till i morgonvitti. Nu ska jag se på halv åtta hos mig om jag inte slocknar.