torsdag 20 januari 2011

Det närmar sig helgen!

Skönt att det är snart är helg och man får sova ut lite förhoppningsvis. Det är inte roligt att vara morgontrött kan jag säga, men vem vet det sägs att ju äldre man blir vaknar man tidigare och tidigare och kan inte sova och ändå känner man sig utvilad. Jag längtar till den dagen då jag får känna en sådan känsla. Känner mig konstant trött och ändå lägger jag mig i tid. Barnen är förkylda så jag kanske har något i kroppen som är på väg att bryta ut. Tur att de undebara städet har varit här idag alltså kära "Rut" som Cajsa undrade om de som kom hetter Rut. Ja det är inte lätt eftersom vi aldrig pratat namn utan ett annat konstigt språk. I går hade Cajsa nämligen gjort en teckning där det stog till Rut. Hi, hi. Då var det dax att förklara.

 Har precis sett på mitt och Cajsas "favvoprogram" på tv 4 play där det gjorde en "smarrig" äggtoddy till efterätt. Har aldrig smakat på detta så jag funderar på att ge mig på detta i morgon kväll.
Nu ska jag läsa min nya Se och hör för veckan och se vad det står för skvaller den här gången. God natt!