onsdag 12 januari 2011

Skön dag!

Idag har vi varit på badhuset och jag har äntligen simmat mina längder. Barnen lekte och träffade skolkompisar i vattnet. Det var många kändisar där idag som Fia, Ylva/Agnes och några föräldrar på Broholm att prata med. Vi får nog försöka komma iväg lite oftare tror jag. Det tråkiga denna dag  var att Cajsa tjejen ramlade ner från en ställning på skolan och slog i huvudet. Syster på skolan ringde och berättade ifall hon skulle få ont i huvudet under kvällen. Apoteket fick det bli för att inhandla lite sugalvedon i förebyggande till kvällen. Emil gick med Ulf och hejade på Villa efter badet medan jag och Cajsa åkte för att hyra en film som jag nu ska titta på. Filmen heter P:S I love you (tipps i Charlotte Perrellis blogg). Här kommer lite bilder från Emils egentillverkade slöjdresultat som blev ett fiskespö och lite ansikten. Nästa projekt är ett fågelbo. Vad tycks om min första ärtsoppa som var mycket enkel att laga men det krävs lite planering bara? Tycker mest det liknar något annat som ni får lista ut själva. Ha en mysig kväll!